Nuevas y potentes funciones de calendario de alquiler

rental business calendar

HireHop ahora tiene una funcionalidad de calendario completa y poderosa, que extiende sus características internas y externas, con la capacidad de sincronizarse con múltiples aplicaciones de calendario externas. HireHop ahora le da a cada usuario su propio calendario personal que también se puede sincronizar con otras aplicaciones. Otras características agregadas incluyen más idiomas, menú de navegación y una función de gráfico para elementos con fechas diferentes a las del trabajo.


Nuevas funciones de calendario

El calendario y el cronograma de trabajos y proyectos se han reescrito por completo para brindar funcionalidad adicional y un aumento del rendimiento. El calendario ahora admite (por usuario):

  • Personalización del calendario, qué muestra y cómo se ve.
  • Creación de múltiples enlaces de calendario ical para usar en otras aplicaciones de calendario como Outlook, Google Calendar, Apple iCal, etc., todo con varias opciones de filtro. Por ejemplo, puede crear un enlace que enumere un tipo de trabajo y un enlace para otro, y luego usar ambos enlaces en su otra aplicación de calendario, incluso colorearlos de manera diferente si la aplicación lo permite.
  • Importe desde múltiples fuentes de calendario, por lo que ahora puede importar desde Google Calendar, Microsoft 365 y muchos más feeds de calendario a la vez al calendario HireHop de cada usuario.
  • Filtrar los parámetros del trabajo y del proyecto, así como dividir las fechas. Algunas empresas tenían tal vez 100 trabajos o más por día, y con las barras extendiéndose de principio a fin, cada día estaba inundado de barras. Ahora puede cambiar esto para que solo aparezca una entrada al inicio y al final del trabajo o proyecto y la barra no abarque todos los días entre ellos. También puede filtrar trabajos o proyectos en función de su estado, tipos o si es un administrador.
  • HireHop ahora le da a cada usuario su propio calendario personal para que puedan crear sus propias entradas de diario desde HireHop (así como compartirlas con otros asistentes), así como la capacidad de configurar alarmas y configurar repeticiones. Entonces, si tiene un alquiler que necesita mantenimiento cada 2 semanas, agregue una entrada en el diario en el horario del trabajo que incluso puede compartir con otros participantes fuera de HireHop, que también aparecerá en su calendario.
  • Puede generar enlaces ical para cada recurso y proveedor, para que obtengan entradas de diario actualizadas de lo que han sido contratados para proporcionarle en su propio calendario o teléfono, que incluso cambian a medida que realiza cambios desde HireHop.

Menú de Navegación

Una característica simple sugerida por un nuevo usuario fue agregar un menú de acceso directo de navegación en la parte superior derecha de cada página, lo que le permite ir a diferentes páginas en HireHop sin tener que pasar por la página de inicio.

Columna de gráfico

Como HireHop admite diferentes fechas para los elementos dentro de un trabajo, agregamos una forma más visual para que vea esto. Ahora hay una opción para mostrar una columna de gráfico en la lista de suministro de trabajos que muestra bloques que representan las fechas de los elementos con diferentes fechas establecidas.

Otras mejoras

Se agregó el idioma estonio, ahora puede establecer valores predeterminados de entrega y recolección de trabajos, se agregó el país de origen en los consumibles, puede agregar un grupo nominal a los artículos personalizados en la lista de suministro y también se han agregado notas individuales para las líneas de línea de facturas y notas de crédito. agregado. También se ha implementado un cifrado de contraseña más sólido detrás de escena, algo que no notaría, pero le da la seguridad de que ahora es aún más imposible descifrar sus contraseñas almacenadas en HireHop, además de permitirnos obtener más acreditación de seguridad cibernética. .

Aumento del rendimiento y corrección de errores

Algunas partes de HireHop obtuvieron un aumento significativo en el rendimiento, como la carga de listas. Algunas empresas con cientos de miles de líneas de stock experimentaron hasta 20 segundos de tiempo de espera al abrir listas filtradas, que se redujo a 0,3 segundos. También hay otros aumentos de rendimiento menores en todo el sistema y algunas correcciones de errores menores.

Pantalla de almacén, servidores más rápidos y más …

Escaneo de códigos de barras de software de alquiler

El software de alquiler de equipos HireHop ahora tiene una pantalla de almacén dedicada y también nos hemos trasladado a servidores más rápidos. Además, hemos lanzado otras funciones, como webhooks, para permitir que el software externo responda a los cambios realizados dentro de HireHop. Otras características agregadas incluyen más idiomas, valores decimales para artículos de venta, uso compartido de documentos y otras mejoras.


Pantalla de almacén

Hemos agregado una pantalla de almacén fácil de usar dentro de HireHop que es similar a un tablón de anuncios de llegadas y salidas del aeropuerto. La pantalla muestra todos los trabajos y servicios subcontratados que entran y salen durante un cierto período de tiempo. Se actualiza automáticamente y también se puede utilizar para registrar elementos dentro y fuera de una sola pantalla.

Webhooks

También hemos agregado extensos webhooks en todo el sistema que le permiten establecer una dirección web a la que HireHop llama cuando ha realizado una tarea seleccionada. HireHop luego envía los datos apropiados a la dirección web deseada. Por ejemplo, cuando se cambia el estado de un trabajo, HireHop puede notificar a otra pieza de software o sitio web a qué se cambió el estado, de qué se cambió y para qué trabajo se cambió. Hay muchos otros eventos a los que también puede asignar webhooks.

Compartir documentos

Ahora puede compartir enlaces en vivo a documentos en HireHop con usuarios fuera del sistema. Por ejemplo, puede crear un documento de recurso o subcontratista, que enumere todos los trabajos que están haciendo para usted, o un documento de cliente, que enumere todas sus contrataciones en curso. Estos enlaces se pueden configurar para abrir un PDF o una página web que cualquiera puede abrir con el enlace (no es necesario iniciar sesión) con información en vivo. Por ejemplo, si un cliente ha alquilado 7 artículos y abre el enlace, el documento mostrará los 7 artículos alquilados. Si el cliente devuelve 5 de los artículos y luego abre el enlace, el documento ahora mostrará solo los 2 artículos que permanecen alquilados.

Otras mejoras

Hay otras características nuevas menores, como la capacidad de tener hasta 2 lugares decimales en las cantidades de los artículos de venta, la capacidad de establecer el grupo nominal en los artículos personalizados en la lista de suministro, así como el soporte de documentos y el idioma alemán y griego.

Actualizaciones del servidor

Se realizó una gran empresa para actualizar el núcleo de HireHop, así como los servidores en los que se ejecuta; esto resultó en enormes aumentos en nuestras velocidades ya súper rápidas. Por ejemplo, el suministro de listas en trabajos ahora se carga con un aumento de velocidad del 44%. Incluso con miles de cuentas y usuarios activos diarios, HireHop siempre fue el software de alquiler de equipos más rápido del mercado. Pero ahora es aún más rápido.

Precios específicos del cliente y otras características

precios específicos del clienteEl software de alquiler de equipos HireHop le permite tener diferentes precios o diferentes duraciones de precios para clientes específicos. También hemos pasado una prueba de penetración de la seguridad para darle tranquilidad sobre la seguridad de sus datos en HireHop.

 


Para algunos clientes, el precio puede ser diferente para ciertos artículos, ya que es posible que desee cobrarles precios diferentes a los normales, o puede que desee cobrarles semanalmente en lugar de diariamente, o tal vez simplemente darles un precio diferente por un artículo cuando esté usando el grupo de precios B y todos los demás grupos de precios son normales. Estas reglas especiales de precios se pueden establecer para el stock de alquiler, el stock de ventas y la mano de obra en la pestaña «Precios del cliente» de la página de administración correspondiente dentro de HireHop. También hemos otorgado permisos de usuario específicos para ver y configurar estos precios, por lo que algunos usuarios no pueden verlos, editarlos, etc., depende de usted.

Ya puede configurar a los clientes para que tengan descuentos predeterminados o para que se les cobre un grupo de precios específico, así como aplicar descuentos por volumen a un trabajo, etc., sin embargo, esto le brinda otra forma de aplicar precios para que HireHop trabaje a su alrededor y no a la otro camino alrededor.

Ahora puede volver a escanear un código de barras en un trabajo incluso si se ha escaneado previamente. Por lo tanto, si una herramienta regresa para su reparación y se cambia por otra y el reemplazo se devuelve para su reparación, se puede enviar la herramienta original ahora reparada. retroceder nuevamente en el mismo trabajo.

Ha habido otras actualizaciones y mejoras menores en HireHop debido a los comentarios de nuestros usuarios:

  • Ahora puede importar datos utilizando archivos XLSX y archivos CSV.
  • HireHop es ahora una aplicación Quickbooks aprobada.
  • Hemos actualizado el inicio de sesión de Microsoft con una versión más reciente.
  • Otras pequeñas mejoras en informes, etc.

Ver más actualizaciones

ePOS Cash Register for Rental Software

POS for rentalsIt’s good to have software for your rental business that is really powerful and packed full of features, however some users, like those working at the front desk, need a simple and easy interface to process rentals and sales.

HireHop Equipment Rental Software have now released a cash register / POS interface that works on any computer, iPad or even phone.  Designed to be used by a touch device and feel like a modern cash register, this feature allows quick and easy processing of rentals and sales.

 


HireHop is the most powerful rental software in the world, with a plethora of features, but not all of your users need to use these features, and only require a quick and simple to user interface, something the temporary staff can operate without the need for training.

Included free within HireHop is a screen that you can use on any touch device that looks, feels and operates like a modern touch screen cash register or ePOS.  For instance, you can have one on the rental counter to process walk-in customers who want to rent stuff, or maybe just want to buy parts or other sales stock.

For instance, you might have a tool rental shop or a bike rental shop, and don’t need all the features offered in HireHop jobs.  The ePOS allows you to quickly process the orders, take payments and issue contracts, all via a simple to use touch screen interface.

The complete version of HireHop is still accessible on these devices, and every rental or sales job created on it is still accessible via the standard interface and visa-versa.  Using the ePOS cash register screen, you can still issue invoices, take payments, print contracts, check equipment in and out, etc.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Elementos de lista de suministro calculados – Elementos de línea basados ​​en porcentajes de varios subtotales

Elementos de línea basados ​​en porcentajes de varios subtotalesEl software de alquiler de equipos HireHop ahora le brinda la posibilidad de agregar elementos de línea a una lista de proveedores de alquiler de trabajos. Estos artículos se calculan automáticamente en un porcentaje requerido, basado en los precios de ciertos tipos de otros artículos en la lista.


En una lista de suministro de trabajos, puede agregar elementos facturables como alquiler, ventas, mano de obra y elementos personalizados. ¿Qué sucede si desea agregar un porcentaje de exención de responsabilidad por daños, una comisión o un impuesto adicional que se actualiza cuando cambia cualquier otro precio en la lista? A estos los llamamos elementos calculados, y puede tener tantos como desee en un trabajo, configurar cada uno en cualquier porcentaje y configurar cada uno para que dependa de un tipo único o múltiple de otros elementos.

Algunos ejemplos de sus usos son los siguientes:

  • Exención de responsabilidad por daños
    Se puede agregar un artículo calculado como seguro de exención de daños si el cliente no tiene suficiente seguro.
  • Comisión
    Puede agregar un artículo calculado en función de cada artículo con precio en la lista para agregar una comisión adicional.
  • Impuesto
    Si desea agregar impuestos dentro de la lista de proveedores en lugar de en la factura, puede hacerlo aquí.

Cuando un artículo calculado está en una factura, funciona igual que antes, excepto que se basa en los totales de la factura. Por ejemplo, un alquiler de tres semanas cuesta 300 y usted emite una factura semanalmente a 100. El artículo calculado en la lista de suministro está al 10%, por lo que será 30; sin embargo, para cada una de las tres facturas de 100, el artículo calculado será 10.

HireHop se esfuerza por brindarle a su empresa de alquiler más y más características únicas, lo que le permite optimizar y acelerar su administración y flujo de trabajo, lo que le permite ahorrar tiempo y dinero a su empresa.

Ver más actualizaciones

Reserve assets, multiple email accounts + more…

Reserving Assets

By popular demand – you can now pre-book specific assets onto jobs!

To reserve an asset onto a future Job, within the Supplying List, simply select the Stock item in question, click on Menu and Reserve Assets.

You will then be greeted with a pop-up screen similar to the below showing all the assets available to be reserved. Choose the asset/s and Save.

Note that the status of the job must be Provisional or onwards in order to reserve assets.

To enable permission to reserve assets, go Home-Settings-Users-Menu-User Permissions and ensure reserve assets is checked.

Additionally, from the Asset page, you can now also view all reservations for an asset via the Reserved tab!

Of course, you can also build documents, reports and Carnets with reserved asset fields. Look for fields containing ‘reserved’ through our list of fields, to see all fields available to use for our HireHop Documents, by clicking here.

Use Multiple Email Addresses

Only with HireHop!

All users now have the ability to set up unlimited email accounts and choose which email address an email is sent from.

Every email is sent from you, saves in your email sent folder AND on the Job too!

Office 365 Integration

And now with seamless Office 365 integration! Simply enter your 365 hosted email address into your email settings and you’re ready to go. You don’t even need your password. If you are not a 365 user, you can also choose from Microsoft Exchange and Google servers, or simply input your IMAP and SMTP settings.

Don’t forget you can also sign into HireHop using your Office 365 or Google credentials.

Flagged Status on Assets

Do you ever have an asset that is damaged but still usable? Use the flagged asset status to note any issues but keep the asset in stock.

You can view flagged asset information on the Availability Grid and within a Job too.

First Day of the Week

Each user can now select their own option for the first day of the week.

Navigate Home-Settings-Your Settings-First Day of the Week to select your preferred option.

Numbering PDF Pages

Print or Email your PDF Documents in the normal way and check the ‘Add page numbering’ box for a simple way to include page numbers on the bottom of each page.

Exporting Stock Data to Your Website

Generate an export link to integrate to your own website via our powerful API.

You can generate the data link from the Menu of Hire Stock Management-Get data link, ensuring that an administrator has first set an export key from Company Settings.

General Improvements and Speed Enhancements

We can’t list every update we do (you’ll get bored reading through the long list), as we regularly release new minor enhancements and features to help make your life easier such as more document fields, system speed increases, additional data fields and the list goes on.

More modern themes

Home screenHireHop Equipment Rental Software has improved the look and feel of the software by modernising all of the themes, giving the user a fresh new feel.  So now when you fancy a new theme, they all look a bit more modern.

 


Looking at the same software every day can be tedious, so of course HireHop has a multitude of themes so that so that each user can customise how their HireHop looks and feels.

Not only can users customise the themes, they can set the tiles on their home screens and even have grids layed out how they want them, with the columns they want and in the order they want.

We also increased the speed of HireHop to make the user experience even more pleasurable.

Labor items features and detailed logging

GDPR CompliantTo be fully compliant with data regulations and to understand what is happening within your company, HireHop Equipment Rental Software have added detailed logging so you know what a user did and what they changed something from and to.

We have also added other features such as decimal quantities for labor items and restricting what depots can see certain contacts, rental stock, sales stock and labor items.

 


  • You can now have decimal values for labor items throughout HireHop, in supplying lists, autopulls, invoices, POs, etc.
  • In admin mode, you can now change the date and due date of an authorised invoice
  • Enhancements on the reports.
  • Restrict stock, virtual items, consumables and labour to be visible in only certain depots
  • Enhanced logging to make sure you comply with GDPR, helping you avoid huge fines. HireHop is the only hire software to offer this.
  • A few speed enhancements and fixes
  • Ability to set some custom items to never have a shortfall (never go red)

History Logging

New and improved GDPR compliant history logging throughout the system enabling users to view all changes.

Access the History Log from the Menu from Jobs and Projects as well as Hire, Sales, Labour Management and Packages.

No Shortfall Custom Items

If you don’t want a custom item to appear as a shortage, this feature is for you!

Simply tick the ‘no shortfall’ checkbox when creating the custom item, as shown in the image below.

Limit Stock To Depots

For companies that use the multi-depot feature, you can now limit stock items to only be seen and used from certain depots by entering the depot limitations on them within stock management.

This can be applied to Hire, Sales and Labour items, Virtual Items and Packages.

New and Improved HireHop Marketplace

The HireHop online marketplace has been revamped and updated, improving the experience for visitors to the website looking to hire your stock! Click here to search the marketplace and view your listings.

The marketplace is easily searchable through HireHop by users looking to sub-hire equipment, or potential customers searching Google for items that you hire.

To list any hire item on the marketplace, simply navigate Home-Management-Hire Stock Management, edit or create a new item and ensure that a Description (used for marketing) has been entered, alongside a Marketing category. By entering information in these two fields, your item will be added to the marketplace. Note that a price is not required; however is preferred by Google and including a price will likely give your listing a higher Google ranking.

New Reports

More reports have been added and existing ones have been updated to allow for further analysis of your data at the click of a button!

The reports have also been re-designed for better visibility and user experience.

SCA Compliant

We have been working tirelessly over the past months to get HireHop ready for the upcoming EU legislation SCA.

This will not effect your usage of  HireHop and is something that most users will never encounter.

API Extension and More Custom Fields Available

We have added more features to our API, enabling you to add custom fields and even print them in documents.

More User Permissions and Search Filters

We have added more user permissions and more search filters when searching in the home page.

Speed and Security Improvements

HireHop was always fast, we just made it that little bit faster by optimising

Bug Fixes and Other Minor Improvements

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Documents updated in multiple languages

Event Hire Software quote documentsToday HireHop have revamped all the template documents, giving a more uniform look and feel, as well as making all documents available to all users in Afrikaans, German, English, Spanish, French, Hebrew, Italian, Japanese, Dutch, Norwegian, Portuguese, Slovak and Swedish, regardless what language you have set HireHop to be in.

 


You now add documents in different languages to your available documents in HireHop. So if all your company speaks English and all the documents you use are English, but you have a customer in Sweden, you can now them send them invoices, quotes, etc. in Swedish by adding the required Swedish documents.

Subscribed users can also customise their documents.  Documents are written in the web standard HTML5 with full CSS and Javascript support, even when being made into PDF documents by HireHop.

No other equipment rental software even comes close to giving you this much power in creating documents. A well presented document sent to your customers makes you stand out from your competitors.  With a professional looking document, your customers can see at a glance the professionalism of your company, as how you present yourself is how your customers will perceive you.

Lots of new features with various updates

Rental company softwareAt HireHop Equipment Rental Software, we have been hard at work in our mission to constantly improve the software by consistently adding features you have asked for.  We have just added a plethora of new and important features that all help make running business far easier.

 


  • Supplying items can now change charging structure – so if an item is listed as daily, in the supplying list you can change this to a weekly rate for only that item in the supplying list.
  • Locking Jobs – jobs can now be locked in 2 ways to prevent certain job changes. No changes can be made, even in Admin mode, unless the job is unlocked.
    • Manager lock – The manager of the job or an Administrator can unlock the job.
    • Admin Lock – Only the Administrator can unlock the job.
  • New languages available  HireHop is now available in English, Spanish, French, Japanese, Portuguese, Norwegian, Swedish and Slovak.
  • Extra depot limiting permissions – Users can be set permissions to only see jobs, projects, stock, consumables, packages, services and contacts assigned to their own depot only.  There are also permissions to stop users changing their depot and the depots of jobs, stock, etc.
  • Customer signature capture document – The new ‘Signature Receipt’ document allows users to open the document on any device to be signed by the recipient. Once signed pressing save saves a copy of the document and signature to the files tab of the job, capturing the exact time it was signed and the HireHop user who took the signature. If you don’t see this on your list of documents Printable from a job, it can be added from Home-Settings-Documents-New.
  • Users can add a photo and telephone number for themselves in Settings – Documents can also incorporate these extra fields.
  • Report updates and fixes, including a revamped Invoices to be Exported report.
  • Integration with VehoCheck.
  • Custom fields available on invoices, credit notes and purchase orders.
  • Speed improvements and other bug fixes.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates